Envío de resúmenes
Normativa per a l'enviament de comunicacions
Les persones interessades podran presentar aportacions referides a investigacions, projectes, o experiències pràctiques relacionades amb les àrees temàtiques del congrés:
Promoció de la salut/activitat física/esport en el context escolar.
Formació inicial i permanent del professorat.
Innovació educativa.
Àmbit comunitari.
Equitat, diversitat i inclusió.
Polítiques públiques i institucionals.
Es podran presentar participacions d'un màxim de 5 autors/es, i hauran d'inscriure's en el congrés almenys el 50% dels autors/es signants. Es poden presentar un màxim de dues contribucions per autor/a, independentment del tipus de treball (mostra fotogràfica o comunicació oral de qualsevol tipus).
S'ha de triar el tipus de contribució a presentar tenint en compte les següents categories:
Comunicació Oral. Les comunicacions tindran una extensió màxima de 500 paraules en el seu cos principal (sense comptar títol, autoria, paraules clau ni referències). El títol i les paraules clau (entre tres i cinc) hauran d'incloure's en castellà/valencià i anglés. Els treballs s'elaboraran a partir de les categories i les plantilles disponibles a continuació:
Investigacions. (Plantilla Investigacions Anònima i Plantilla Investigacions)
Experiència didàctica. (Plantilla Experiències Anònima i Plantilla Experiències)
Mostra fotogràfica: “Promocionant estils de vida saludables en… [nom de centre]”. (Normativa envie mostra fotogràfica, Plantilla mostra fotogràfica, Plantilla mostra fotogràfica anònim, Autorització signada direcció del centre mostra fotogràfica)
* Els autors i autores poden modificar els títols dels apartats per a ajustar-los a les seues contribucions, però sempre respectant l'estil de la plantilla. Cada plantilla inclou tres versions en funció de l'idioma en el qual es presente el treball (castellà, valencià o anglés). Per favor, elimine les versions que no utilitze de la plantilla. Els treballs hauran de seguir l'estil APA 7th Ed. per a les referències, tant en text principal com en el llistat final. Tant el personal docent com investigador podrà enviar contribucions en qualsevol de les categories esmentades anteriorment.
L'enviament de treballs es realitzarà a través del formulari d'enviament de treballs. La data límit per a la comunicació de l'acceptació d'acceptació de comunicacions és el 08 de setembre de 2023. Per a l'opció de mostra fotogràfica, el termini s'amplia fins al 15 de juliol de 2023. Una vegada rebut, el treball serà avaluat de manera anònima (sistema de doble cec) per dos membres del Comité Científic del congrés. Aquesta avaluació tindrà en compte tant els aspectes formals (format, estructura, correcció en referències bibliogràfiques, etc.), com de contingut del treball (originalitat, rellevància, claredat, coherència, metodologia, resultats, etc.). Per favor, assegure's d'eliminar tota la informació que puga identificar l'autoria del treball en el moment de realitzar l'enviament. Per a això pot usar les plantilles anònimes disponibles.
Una vegada realitzada l'avaluació, els/les revisors/es proposaran l'acceptació del treball, l'acceptació després de realitzar xicotetes modificacions, acceptació si es realitzen modificacions rellevants o rebuig del treball. En cas d'existir discrepàncies importants en les revisions, una tercera persona prendrà part en el procés. La data límit per a la comunicació de l'acceptació d'acceptació de comunicacions és el 1 de juliol de 2023. En el cas d'haver de fer canvis en el treball, els autors tindran un termini de 15 dies des de la notificació per a realitzar-los. En el cas que la contribució acceptada siga una comunicació, s'haurà de tornar a enviar la versió definitiva del treball incloent els noms i afiliacions dels autors i autores del treball (per favor, utilitze el format que apareix en les plantilles sense anonimitzar). Així mateix, s'haurà d'elaborar una presentació per a la seua exposició en el congrés seguint el format de la següent plantilla: (PPT Plantilla). En el cas que la contribució acceptada siga una mostra fotogràfica, aquesta haurà de ser impresa per part dels autors i autores del treball seguint la plantilla per a la seua elaboració. Aquesta contribució serà exposada durant la duració del congrés.
Les comunicacions acceptades seran publicades en el Llibre d'Actes oficial del congrés en accés obert, el qual comptarà amb DOI i ISBN.
Finalment, aquelles comunicacions acceptades podran ser seleccionades per a la seua publicació en un monogràfic en les següents revistes:
Àgora. Revista d'Investigació Científica (https://revistas.uva.es/index.php/agora): s'admetran treballs empírics que encaixen amb la temàtica de la revista, i el manuscrit elaborat per al monogràfic (no el resum de la comunicació) haurà de ser redactat en anglés, castellà o català (en aquest últim cas també haurà de enviar-se una versió del treball en castellà). Únicament es seleccionaran un màxim de 10 contribucions entre les propostes per a aquesta revista.
Psychology, Society, & Education (http://www.uco.es/ucopress/ojs/index.php/psye): s'admetran treballs empírics que encaixen amb la temàtica de la revista, i el manuscrit elaborat per al monogràfic (no el resum de la comunicació) haurà de ser redactat en anglés o castellà. Únicament es seleccionaran un màxim de 8 contribucions entre les propostes per a aquesta revista.
Per a això, els autors i autores hauran de tindre en compte les següents consideracions:
1. Seleccionar en el moment de l'enviament si desitgen que es valore per a alguna de les dues revistes en la plantilla del treball i en el formulari d'enviament de treballs. S'ha de tindre en compte que la temàtica de la contribució encaixe amb la de la revista que es selecciona.
2. La valoració de treballs per a la publicació en el monogràfic queda reservada al Comité Científic del congrés, que avaluarà les contribucions proposades d'acord amb la seua adequació a la temàtica de la revista i de l'avaluació realitzada a aquesta comunicació.
3. Després d'aquesta selecció, es comunicarà als autors i autores la decisió, i s'haurà d'elaborar un nou document en forma d'article sobre la contribució. Aquest document s'haurà d'ajustar a la normativa que indique la pròpia revista.
4. El treball estarà sotmés a un nou procés d'avaluació abans de ser publicat de manera definitiva en la revista. El fet de seleccionar un treball per al monogràfic no implica la seua publicació definitiva en la revista seleccionada si no es compleixen els requisits fixats per aquesta.